O ZNAČCE
Lavor ~ z latinského lavare ≈ mýt; do češtiny se dostalo v 19. století prostřednictvím rakouské němčiny z francouzského lavoir (prací nádrž, prádelna)
Lavor ~ starý dobrý lavór
Značka Lavor vznikla jako mnoho dalších malých značek. Z touhy pořídit si designově originální, výrazné a zajímavé umyvadlo, solitér, který byl dal tvář celé koupelně (ta by se poté dala vybavit účelně a nenákladně). Žádné umyvadlo splňující tato kritéria jsme však nedokázali najít. Díky tomu se zrodila značka Lavor. Ke spolupráci jsme přizvali umělce, jichž si vážíme, a kteří jsou podle nás špičky svého oboru.
O NÁS
Pocházíme z velmi odlišného prostředí – Pavla budovala značky a vedla velké marketingové projekty v korporátech, Jiří studoval herectví na DAMU, grafický design na UMPRUM a většinu času věnuje kapelám Mutanti hledaj východisko a Vložte kočku, se kterou získal v roce 2014 za album SEAT hudební cenu Anděl v kategorii elektronická hudba a hudební cenu Vinyla v kategorii album roku.
Dá se říct, že ani jeden z nás často vůbec nerozumí tomu, co dělá ten druhý. Nicméně vnímáme, že právě v našich odlišnostech a vzájemné inspiraci, je také naše síla. A jelikož jsme navíc životními partnery, lákala nás výzva společného pracovního projektu. Taky jsme chtěli zjistit, jestli se přitom nezabijeme. V současné chvíli jsme pořád ještě naživu a s radostí vám představujeme značku Lavor a první kolekci uměleckých umyvadel. Doufáme, že se vám budou líbit.
Pavla Maříková
Jiří Konvalinka